چسب مناسب کاغذ دیواری کدام است؟

چسب مناسب کاغذ دیواری

چسب کاغذ دیواری مهم ترین متریال جهت نصب کاغذ دیواری یا پوستر دیواری می باشد. در واقع به همان مقدار که برای خرید خود پوستر دیواری یا کاغذ دیواری سه بعدی به کیفیت و جنس و بافت آن توجه داریم و وسواس به خرج می دهیم به کیفیت و نوع چسب هم باید دقت کافی داشته باشیم .
چسب کاغذ دیواری چسب مخصوصی است که برای فیکس و نصب کردن کاغذها به دیوار است که اصولا بر پایه سلولز و نشاسته ساخته می شود. یکی از مهم ترین شاخصه های چسب که باید به آن دقت کرد ویسکوزیته و چسبندگی آن است که این خاصیت مدت زمان نفوذ چسب و چسبندگی به خود کاغذ و دیوار را تعیین می کند.

چسب های کاغذ دیواری که بازار موجود هستند به طور عمومی در کیسه ها و جعبه ها به صورت خشک و پودری عرضه می شوند که در زمان مصرف با حلال که عموما آب ی باشد (این مقاله توسط لادیز دکور تهیه شده و حق انحصاری مادی و معنوی آن در اختیار لادیز دکور است) با نسبت مناسب مخلوط می شود که البته در برخی از برند های چسب کاغذی به صورت مایع و ترکیب شده با حلال به صورت آماده فروخته می شود که کاربرد آن با توجه به سطح مصرفی خاص کاغذ دیواری ، مثلا نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار رنگ و روغن تعیین می گردد.

چسب کاغذ دیواری با قابلیت استفاده در آب سرد ، به راحتی در آب حل می شود و ویژگی مهم که دارد این است که به سرعت خشک نمی شود و زمان لازم را برای نصب به نصاب می دهد تا خروجی کار مورد قبول باشد.
نوع دیگری از چسب که وجود دارد چسب همه منظوره است که آن هم در آب حل می شود و مهم ترین شاخصه آن ضد قارچ و ضد کپک است که در محیط های مرطوب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
برای کاغذ دیواری های با ضخامت بالا و سنگین بهتر از چسب با چسبندگی زیاد استفاده کنید این نوع چسب ساختار خاصی از پلمیر را داراست . چسب های مایع نیز از گران ترین نوع چسب به شمار می رود چرا که آماده به مصرف هستند که از آن می توان با یک غلظت مناسب برای نصب کاغذ دیواری یا پوستر دیواری استفاده کرد.
قابل ذکر است که اگر برای نصب کاغذ دیواری از نصاب کمک می گیرید خود نصاب به شرط داشتن دانش کافی و تبحر ، از چسب مناسب متناسب با کاغذ دیواری شما برای نصب استفاده خواهد کرد.

انتخاب چسب کاغذ دیواری به طرح کاغذ دیواری بستگی ندارد و فقط به جنس و وزن کاغذ دیواری بستگی دارد.

در زمان نگارش این مقاله بهترین و معتبر ترین چسب کاغذ دیواری موجود در ایران چسب پوفاس می باشد که در حال حاضر نمونه تقلبی آن وجود ندارد و این چسب را می توانید از لادیز دکور تهیه بفرمایید