مشخصه های پوستر دیواری سه بعدی چیست و چه تاثیری در تصویر نهایی می گذارد؟

مشخصه های پوستر دیواری سه بعدی چیست و چه تاثیری در تصویر نهایی می گذارد؟

یکی از جدیدترین دیوارپوش هایی که احتمالا نامش را هم زیاد شنیده اید پوستر دیواری است که نوع جدید و به روز شده ی کاغذ دیواری می باشد که در مقاله تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری به آن اشاره شد. پوستر دیواری ها در کوتاهترین زمان ممکن فضای داخلی شما را دچار تغییرات بزرگ و چشم گیر می کنند .
اما یکی از مهم ترین مسائلی که وجود دارد انتخاب متریال مناسب برای کاغذ دیواری یا پوستر دیواری است چون جنس کاغذ دیواری تاثیر بصری بسیار زیادی بر کل کار دارد.  بهتر است برای انتخاب جنس پوسترها از میان نمونه جنس های مختلف بسیار محتاط باشید و حتما از فرد فروشنده با توجه به محیط و مکان نصب و طرح انتخابی مشاوره بگیرید که پس از اجرا غافلگیر نشوید چرا یک انتخاب اشتباه درمورد جنس محصول پایان کار را تبدیل به یک نتیجه مایوس کننده خواهد کرد.
بافت و جلوه و گرماژ کاغذ از مهم ترین خصوصیات کاغذ است که باید هنگام انتخاب به آن توجه داشت . در ادامه اهمیت هر سه مورد را بررسی خواهیم کرد.

بافت کاغذ :
مربوط به سطح کاغذ است که می تواند کاغذ بدون بافت یعنی دارای سطح صاف باشد یا این که همراه با اشکال مختلف بر روی سطح باشد که به طور پیوسته تکرار شده شده اند و این اشکال ریز تکرار شده به هنگام چاپ چون پستی و بلندی های ایجاد می کننده باعث می شوند که جوهر چاپ به صورت یکسان بر همه قسمت ها پاشیده نشود و جلوه های متفاوتی را ایجاد کند.

جلوه کاغذ :
جلوه کاغذ به چهار دسته تقسیم بندی می شود که عبارتند از جلوه مات ، جلوه براق ، جلوه نیمه براق و جلوه نیمه مات
جلوه براق همان طور که از اسمش مشخص است براقیت خاصی به طرح چاپ شده می دهد و اگر به دنبال چاپ طرح مورد نظر با شارپنس قوی و کنتراست بالای رنگ هستید بهتر است از کاغذ های با جلوه براق استفاده کنید ولی اگر براقیت را دوست ندارید و نمی خواهید رنگ ها به صورت پررنگ در طرح ظاهر شوند باید از کاغذهای با جلوه مات استفاده کنید.
اما لادیز دکور به شما این امکان را داده است که اگر کاغذ با جلوه مات یا براق 100 درصد نمیخواهید می توانید از کاغذ های نیمه مات (بیشتر به سمت ماتی می رود ) یا نیمه براق (بیشتر به سمت براقیت می رود) استفاده کنید.

گرماژ کاغذ :
گرماژ یا وزن کاغذ نیز از ارکان اصلی انتخاب کاغذ است که باید یک حد بهینه ای داشت باشد چرا کاغذهای گرماژ پایین یا بسیار بالا هر دو موقع نصب باعث ایجاد مشکلات می شوند، البته که محل نصب نیز برای انتخاب گرماژ کاغذ بسیار اهمیت دارد مثلا برای پوسترهای سقفی نباید از کاغذ های گرماژ بالا استفاده کرد چون که نصاب به هنگام برش و نصب دچار سختی میشود و امکان دارد طرح به خوبی کنار هم جفت نشود.
هم چنین کاغذ های گرماژ پایین نیز هنگام نصب و استفاده ممکن است پاره شوند و کل پروژه خراب گردد.
ما در لادیز دکور کاغذهای مختلف با گرماژ متوسط رو  به بالا و جلوه و بافت متفاوت داریم و امکان انتخاب برای هر سلیقه ای فراهم است. فقط کافی است به صفحه ی انواع جنس پوستر دیواری رفته و از بین آن ها با توجه به ویژگی ها جنس مورد نظر خود را انتخاب کنید البته که حتما از مشاوران ما کمک بگیرید.